میز خدمت مراجعین - دانشگاه شهید چمران اهواز
-
مراجعین
منشور حقوق مراجعهکنندگان دانشگاه شهید چمران اهواز
1- دریافت خدمت از دانشگاه به نحو شایسته حق مراجعان است و باید بهگونهای ارائه شود که:- بر پایه صداقت، انصاف، ادب و همراه با برخورد مناسب باشد.- بر اساس نظم و انضباط، وجدانکاری و پرهیز از هرگونه سهلانگاری باشد.- عادلانه و فارغ از هرگونه تبعیض ناروا از جمله جنسیتی، قومی، فرهنگی، مذهبی و نوع وضعیت جسمی باشد.- برابر با آخرین نسخهی روشهای اجرایی و شیوهنامههای مصوب وزارت عتف و مصوبات هیئتامنای دانشگاه باشد.- پاسخ مراجعهکننده در زمان تعیینشده آماده و ارائه گردد.- اطلاعات موردنیاز مراجعهکنندگان هنگام حضور در دانشگاه یا استفاده از سامانههای الکترونیک به سهولت در اختیار آنها قرار گیرد.- از شرایط فیزیکی (صندلی، وسایل سرمایشی، گرمایشی و...) رضایت داشته باشند.2- اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیار مراجعان قرار گیرد و باید شامل موارد زیر باشد:- نام و مسئولیت افراد ارائهدهندهی خدمات- دسترسی آسان مراجعهکنندگان به کاربرگها (فرمها) و مراحل انجام کار- ضوابط و هزینههای خدمات3– خدمات دانشگاه باید مبتنی بر احترام به حریم خصوصی مراجعان و رعایت اصل رازداری و امانتداری باشد.- رعایت اصل رازداری در مورد تمامی اطلاعات مربوط به مراجعان الزامی است.- در همهی مراحل باید به حریم خصوصی مراجعان احترام گذاشته شود.4- دسترسی بهنظام کارآمد رسیدگی به شکایتها و پیشنهادها حق مراجعان است.- بر اساس این منشور هر فرد حق دارد در صورتی که حقوق وی نقض شود، بدون اختلال در کیفیت دریافت خدمات شکایت خود را طرح کند.- افراد حق دارند که از نحوهی رسیدگی و نتایج شکایت خود آگاه شوند.- پس از رسیدگی و اثبات خطا میباید ارائهکنندگان خدمت برابر مقررات در کوتاهترین زمان ممکن خسارت را جبران کنند.- خواستههای معقول و در چارچوب قانون و مقررات از کارشناسان دانشگاه داشته باشند.