اولین جلسه شورای فرهنگی دانشکده مهندسی با حضور معاون فرهنگی دانشگاه در سال تحصیلی 1404-1403

اولین جلسه شورای فرهنگی دانشکده مهندسی با حضور معاون فرهنگی دانشگاه در سال تحصیلی 1404-1403


اولین جلسه شورای فرهنگی دانشکده مهندسی با حضور معاون فرهنگی دانشگاه در سال تحصیلی 1404-1403

 

اولین جلسه شورای فرهنگی دانشکده مهندسی با حضور معاون فرهنگی دانشگاه، رئیس دانشکده و هیأت رئیسه دانشکده مهندسی، جمعی از اعضای هیأت علمی دانشکده، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و جمعی از مسئولان دانشگاهی برگزار شد. رئیس دانشکده مهندسی، آقای دکتر اکبری‌زاده با ادای احترام به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، این واقعه بزرگ را به همه حاضران تبریک و تسلیت گفتند. ایشان با تأکید بر نقش برجسته و حیاتی این شهید والامقام در حفظ آرمان‌های مقاومت و مبارزه با ظلم، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح کشور به پاس اجرای موفق و پیروزمندانه عملیات "وعده صادقه 2" که نمادی از تعهد و استقامت در مسیر حق‌طلبی است، تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

دکتر اکبری‌زاده در ادامه به ضرورت برگزاری جلسات شورای فرهنگی دانشکده اشاره کردند و تأکید کردند که هدف اصلی در اولین جلسه، جمع‌آوری پیشنهادات فرهنگی از سوی اعضای شورا است.

رئیس دانشکده مهندسی به ترکیب اعضای دعوت شده اشاره نموده و بیان کردند که برخی از اعضا به طور ثابت در جلسه هستند؛ مانند نمایندگان نهاد مقام معظم رهبری، حراست، معاونت فرهنگی و تشکل های دانشجویی و برخی دیگر از اعضا مانند اعضای هیأت علمی حاضر در جلسه، به صورت چرخشی و به تناوب در جلسات شورای فرهنگی دعوت می شوند تا از دیدگاه و پیشنهادات تمامی اعضای هیأت علمی استفاده شود. براین اساس، در این جلسه از هر گروه آموزشی، حداقل یک  عضو هیأت علمی دعوت شده است. دکتر اکبری زاده خاطرنشان کردند که نیازی به ارائه پیشنهادات از سوی همه اعضای حاضر در همین جلسه نیست؛ چرا که ممکن است همه اعضا حضور ذهن کافی برای پیشنهادات خود را در این جلسه نداشته باشند. ایشان افزودند نمایندگان گروه‌ها می‌توانند نظرات خود را مطرح کنند و سایر اعضا می‌توانند در جلسه آینده شورا، پیشنهادات خود را ارائه کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه، آقای دکتر مکتبی ضمن عرض تسلیت و تبریک بابت شهادت سید مقاومت و شهید قدس، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله و سردار شهید نیلفروشان، از اقدام به موقع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات "وعده صادق 2" تشکر و قدردانی نمودند.

دکتر مکتبی در ادامه، برخی از مهمترین برنامه های فرهنگی دانشگاه را که در سال گذشته توسط معاونت فرهنگی برگزار شد، ارائه نمودند و افزودند دانشگاه شهید چمران اهواز در حوزه فرهنگی از بسیاری از دانشگاه های کشور مانند دانشگاه تهران یا علامه طباطبایی و غیره فعال تر بوده است؛ ولی با این همه معتقدیم که این برنامه ها برای این تعداد زیاد از دانشجویان باز هم کم است و باید کارهای گسترده تری صورت گیرد.

معاون فرهنگی دانشگاه در بخشی دیگر از سخنان خود به برپایی نمایشگاه های متعدد در سطح دانشکده ها، برگزاری جشنواره ملی و دانشگاهی حرکت، برنامه های فرهنگی متعدد در سطح خوابگاه های دانشجویی، برگزاری جشن روز جهانی کودک در کوی استادان، اعزام نمایندگان انجمن های علمی دانشجویی به شهرهای گیلان، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز اشاره نمودند و اظهار داشتند که برگزاری این برنامه ها با صرف هزینه های بالایی از سوی دانشگاه و با حمایت شخص رئیس محترم دانشگاه امکان پذیر شده است.

دکتر مکتبی در ادامه افزودند که فقط در بخش اردوهای دانشجویی حدود 800 میلیون تومان، در بخش جشنواره حرکت، 520 میلیون تومان و در بخش اعزام نمایندگان انجمن های علمی دانشجویی حدود 80 میلیون تومان هزینه شده است و برنامه های فرهنگی جدیدی نیز برای اجرایی شدن در سطح خوابگاه های دانشجویی در نظر گرفته شده است که در صورت تصویب در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه به حدود 300 میلیون تومان اعتبار برای اجرا نیاز دارد.

   معاون فرهنگی دانشگاه خاطر نشان کردند که حتماً از پیشنهادات همه استادان محترم در برنامه های فرهنگی دانشگاه استفاده خواهد شد. ایشان افزودند که متأسفانه در حوزه اردوهای استادان ضعیف هستیم و باید برای افزایش سطح آگاهی و دانش استادان گامهای مؤثری برداشته شود؛ چرا که نقش تربیتی استادان در کلاس درس بسیار مهم است. این استادان هستند که می توانند به تقویت هویت ملی در کلاس درس مبادرت ورزند و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به خوبی تبیین نمایند.  

در ادامه جلسه، هر یک از حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص برنامه‌های فرهنگی پرداختند. موضوعاتی همچون ایجاد فضا و امکانات ورزشی مانند تنیس روی میز در دانشکده، برپایی کنسرت های مجاز مانند شهرام ناظری، برپایی آیین استقبال از نوورودان و آیین جشن فارغ التحصیلی به صورت یکپارچه برای همه نوورودان و فارغ التحصیلان دانشگاه توسط معاونت فرهنگی دانشگاه، و اختصاص بودجه فرهنگی جداگانه به دانشکده برای اجرای برخی از برنامه های فرهنگی توسط دانشکده از جمله پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود.