افتتاحییه دو استراحتگاه جدید برای اعضای هیئت علمی

افتتاحییه دو استراحتگاه جدید برای اعضای هیئت علمی


افتتاحییه دو استراحتگاه جدید برای اعضای هیئت علمی

 

این نشست که در روز دوشنبه مورخ 16مهر 1403 ساعت 11:30 صبح با حضور آقای دکتر اکبری زاده رئیس محترم دانشکده مهندسی، اعضای هیئت رییسه و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی در محل سالن کنفرانس ریاست دانشکده مهندسی برگزار شد، دو استراحتگاه جدید برای اعضای هیئت علمی افتتاح شد. در این جلسه دکتر اکبری زاده ضمن خوش آمدگویی به حضار، شهادت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاوت، حجت الاسلام سیدحسن نصرالله را تبریک و تسلیت گفتند و سپس به بیان اهداف و نیازهای ایجاد استراحتگاه ها پرداختند. ایشان افزودند  اگرچه هر یک از اعضای هیئت علمی دانشکده اتاق های ویژه خود را برای تعامل با دانشجویان دارند، اما وجود یک فضای مشترک که به تعامل بیشتر و غیر رسمی اعضای هیئت علمی کمک کند، به شدت در دانشکده احساس می شد. تاکنون استادان بیشتر در فضای رسمی و محدود با یکدیگر در ارتباط بودند و فضای مشترکی جهت تعاملات دوستانه و غیررسمی مانند گپ و گفت های روزمره با صرف نوشیدنی یا مطالعه وجود نداشت.

دکتر اکبری زاده به یکی دیگر از نیازهای ضروری اشاره کردند و افزودند که ممکن است برخی از استادان به دلیل دوری محل زندگی شان از دانشگاه و یا حتی اقامت در شهرهای دیگر نتوانند در فاصله بین دو کلاس که گاها چندین ساعت طول می کشد، جهت نماز و استراحت به منزل بروند و برگردند . این موضوع به ویژه برای استادانی که از شهرهای دیگر به دانشگاه می آیند یا محل زندگیشان از دانشگاه دور است، مشکل ساز بوده و وجود استراحتگاه ها به رفع چنین مشکلاتی نیز کمک می کند.

رئیس دانشکده مهندسی همچنین تاکید کردند که این استراحتگاه ها با هدف ایجاد محیطی مناسب برای تعاملات بیشتر میان استادان طراحی شده اند. چنین فضایی می تواند نه تنها برای استراحت بلکه برای هم افزایی و تبادل اطلاعات علمی و پژوهشی بین اعضای هیئت علمی بسیار مفید باشد. این تعاملات غیر رسمی می تواند به همکاری های جدید، تبادل ایده ها و در نهایت ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانشکده منجر شود.

در ادامه جلسه، استادان حاضر نیز بر اهمیت ادامه دار بودن سرپرستی و نظارت بر این استراحتگاه ها تاکید کردند. آن ها بیان داشتند که برای حفظ کیفیت و عملکرد مطلوب این فضاها، لازم است که مدیریت مناسب و نظارت بر استفاده از این مکان ها به شکل مستمر ادامه یابد تا استادان بتوانند از این امکانات در بهترین شرایط بهره مند شوند.

دکتر اکبری زاده در پایان اعلام کردند که دانشکده مهندسی با بودجه ای بالغ بر 3 میلیارد تومان از محل تامین تجهیزات آزمایشگاه ها اقدام به خرید و تجهیز دستگاه های موردنیاز آزمایشگاه های دانشکده مهندسی نموده است که این امر نقش مهمی در تقویت فعالیت های پژوهشی دانشکده خواهد داشت.

پس از پایان جلسه، اعضای هیئت علمی با همراهی رئیس محترم دانشکده به محل استراحتگاه ها و همچنین آزمایشگاه ها رفته و از نزدیک از این فضاها بازدید کردند. این مراسم همراه با مراسم افتتاح رسمی استراحتگاه ها بود که با استقبال اعضای هیئت علمی مواجه شد. استادان حاضر ضمن تقدیر از این اقدام، تاکید کردند که ایجاد چنین فضایی می تواند تاثیر مثبتی بر روحیه و تعاملات علمی اعضای هیئت علمی داشته باشد و منجر به بهبود کیفیت کار و پژوهش در دانشکده شود. همچنین، بر ضرورت تداوم این گونه اقدامات رفاهی و حمایتی برای بهبود شرایط کاری و افزایش کیفیت پژوهش ها در دانشکده تاکید کردند.